Eluaegne õpetaja
Vahel võib meediast kuulda kurtmist selle üle, et Eesti koolides töötab palju vanemas eas õpetajaid. Kaheldakse, kas vanemad õpetajad ikka suudavad ajaga kaasas käia. Tegelikult pole […]
Vahel võib meediast kuulda kurtmist selle üle, et Eesti koolides töötab palju vanemas eas õpetajaid. Kaheldakse, kas vanemad õpetajad ikka suudavad ajaga kaasas käia. Tegelikult pole […]
Vahel võib meediast kuulda kurtmist selle üle, et Eesti koolides töötab palju vanemas eas õpetajaid. Kaheldakse, kas vanemad õpetajad ikka suudavad ajaga kaasas käia. Tegelikult pole see õiglane. Iga inimene on isemoodi. Väga paljud vanemad õpetajad tulevad tööga suurepäraselt toime. Uuringudki on näidanud, et õpilastele ei lähe õpetaja vanus üldse korda. Peaasi, et õpetaja oskaks hästi õpetada ja hooliks lastest! Pealegi on Eestis keelatud kedagi ainult vanuse tõttu töölt eemale tõrjuda.
Vaatame, kuidas eakal õpetajal Ljudmilal õnnestus enda eest seista.
Ljudmila töötab õpetajana. Ljudmilale meeldib väga tema töö. Ta on töötanud õpetajana juba 45 aastat. Ljudmila on 70- aastane. Ta ei taha veel pensionile jääda, sest talle meeldib lastega töötada. Õnneks pole ka Ljudmila tervisel mitte midagi häda.
Ljudmila loeb ajalehti. Tal on halb tunne, kui keegi kirjutab ajalehes, et Eestis on õpetajad liiga vanad. Praegu töötab Eesti koolides tõepoolest kõige rohkem õpetajaid, kes on vanuses 50-59 eluaastat. Kuid kes tohib öelda, millal on inimene töötamiseks liiga vana?
Ühel päeval ütleb kooli direktor Ljudmilale, et ta peaks nüüd pensionile minema. See kurvastab Ljudmilat. Ta küsib oma õpilastelt, mis on nende meelest õpetaja juures kõige tähtsam? Kas õpetaja vanus on oluline? Õpilased vastavad, et õpetaja peab olema sõbralik, mõistev ja hooliv. Õpetaja peab olema rahulik ja tasakaalukas. Õpetaja peab olema heas tujus. Kõrgelt hinnatakse õpetaja oskust teha head nalja. Õpetaja peab olema tark ja laia silmaringiga. Õpetaja peab olema hea, aga piisavalt range. Hea õpetaja on õiglane ja aus. Hea õpetaja ei pane hindeid välimuse, käitumise ega õpilase perekonna järgi. Õpetaja ei tohi õpilaste peale karjuda. Õpetaja ei mõnita õpilasi, ei alaväärista nende saavutusi ega ettepanekuid. Hea õpetaja teeb õppimise huvitavaks. Õpetaja peab oskama kõike arusaadavalt selgitada ja oma ainet hästi õpetada.
Õpetaja Ljudmila korjab õpilaste vastused kokku. Ljudmila viib need vastused kooli direktori kätte. Direktor loeb õpilaste vastuseid. Ta näeb, et oluline pole mitte vanus, vaid oskus hästi õpetada. Ljudmila saab oma armastatud tööd jätkata. Kedagi ei tohi tema vanuse pärast töölt ära saata.