Erivajadusega lapsel on õigus saada koolis vajalikku abi
Erivajadusega lapsed tahavad oma saavutuste üle rõõmu tunda täpselt nagu kõik teised lapsedki! Rõõmsal meelel läheb kogu õppetöö palju paremini. Vahel pole üldse vaja palju teha, […]
Erivajadusega lapsed tahavad oma saavutuste üle rõõmu tunda täpselt nagu kõik teised lapsedki! Rõõmsal meelel läheb kogu õppetöö palju paremini. Vahel pole üldse vaja palju teha, […]
Erivajadusega lapsed tahavad oma saavutuste üle rõõmu tunda täpselt nagu kõik teised lapsedki! Rõõmsal meelel läheb kogu õppetöö palju paremini. Vahel pole üldse vaja palju teha, et erivajadusega laps koolirõõmu tagasi saaks. Sellepärast ongi koolid kohustatud erivajadustega lastele abi pakkuma.
Mari on erivajadusega laps. Vaatame, kuidas Mari oma koolirõõmu tagasi sai.
Mari on tubli tüdruk. Ta õpib teises klassis. Suuliselt oskab Mari väga hästi vastata. Aga kirjutada Mari nii hästi ei oska. Kirjatähed lähevad kogu aeg segamini!
Mari käis koos emaga arsti juures. Arst tegi Marile mitu testi. Arst ütles, et Mari võikski ainult suuliselt vastata.
Mari ema rääkis arsti soovitusest Mari klassijuhatajale. Klassijuhataja lubab nüüd Maril ainult suuliselt vastata. Mari saab koolis paremaid hindeid. Aga inglise keele õpetaja laseb õpilastel alati kirjalikke töid teha. Tema arvab, et suulistest vastustest ei piisa. Mari saab kirjatöö eest halva hinde. Mari nutab ja on kurb. Ta ju teab neid sõnu! Ainult kirjutamine ei tule hästi välja. Ka Mari ema on õnnetu. Mari ema teab, et Mari harjutab kodus tublisti. Mari püüab kõigest väest õppida õigesti kirjutama. Kahjuks see ei aita.
Mari ema läheb kooli ja räägib Mari suurest murest direktorile ja inglise keele õpetajale. Inglise keele õpetaja pole varem sellise murega lapsi õpetanud. Ta on väga üllatunud, et Maril on nii raske tähti ritta seada. Nüüd on õpetaja nõus Marit aitama. Ta lubab Maril ka inglise keele tunnis ainult suuliselt vastata.
Inglise keele õpetaja läheb koolitusele. Koolitusel saab ta palju uut ja huvitavat teada. Nüüd õpetaja teab, et mõnel lapsel on tõesti raske õigesti kirjutada. Tänu koolitusele oskab õpetaja ka selliseid lapsi aidata. Tal on selle üle väga hea meel!
Kui õpetaja teab ja oskab õigete võtetega oma klassis õppivat erilist last toetada, on kõik rahul.